UGAT

Apakah itu ugat?? Hahha.. Macam pelik je kan bunyi.. Ugat 2 Urusan Gaji Angkatan Tentera..

Apa eh nak ckap pasal ugat ni!! Esok hari terakhir gua kat ugat ni.. Sayang pulak nak pindah lagi.. Xsampai pon sebulan.. Huhuhu.. Baru tadi Tuan Mohsin tegur aku.. Ckap "hang la ni xmo duk sini,, tapi xpela,,lepas2 ni hang mai la lagi datang makan goreng pisang".. Adoi,,ayat 1st tu memang menikam kalbu tapi ayat belakang 2 aku suke.. Hahaha.. Aku pon jawab la "jangan la gitu tuan, saya pon sedih jugak,,".. Cewah,, 'ko ni betol ke syuhada sedih ni'.. Paling sayang nak tinggal ni Tuan Mohsin la.. Dia ni bos kat Pusat Komputer Ugat ni,,comel sangat, baik gila orgnyer.. Maybe sebab die pon baru 4 bulan masuk Pusat Komputer ni.. Jadi dia nak amik hati semua org kat sini..

Aku citer sikit eh pasal environment sini.. Kat sini pegawai awam x ramai,,ada 3 kerani awam, 2 PTM dan sorg PPTM (aku la 2,, lepas ni kak suzie pulak ganti).. Staf kat Pusat Komputer ni ada 25 org sumenya.. tolak awam 19 org tentera dalam ni.. 1st time keje n tentera2 ni.. Dorg ni memang segak la gua habaq mai.. (sebab pakai uniform).. #Tapi sayang gua xminat tentera2 ni.. "ko ingat dorg minat kat ko syuhada??" Daaaa.. Bukan salah dorg apa2 pon,,tapi hati gua xleh trime la org yg disiplin2 sangat ni.. Kat sini dorang semua baik sangat.. Kalau minta tolong 2 memang tolong hbis la. Sampai naik malu nak minta tolong.. Huhuhu..

Sebelah tempat gua ada 2 org kapten.. Belah Kanan Kapten Din (Fuhhh,,ensem.. Naseb dah kawen).. Belah Kiri Kapten Miza.. (Pun baik,,baik sangat).. Ok,,next our PTM.. PTM gegel nama Puan Hanim (nama hanim ni memang xleh lari la dari hidup aku,,g mana ada je nama hanim) - Baik kot org dia,,sempoi, peramah, sweet,, kalau tgok memang xjemu mata memandang.. "ko ni lebeh2 dah syuhada puji2 org ni.." PTM boboy nama En Asri - Dia ni dulu mula2 tgok macam x frendly langsung,, bila dah lama2 kenal,,o mak ai,, sakat org over doe.. Tapi dia baik sangat.. Helpful.

Yang lain2 ramai sangat la nak citer,, tapi semuanya ok.. Ase rugi pulak kalau x kerja kat sini... Huhu..

Hurm,,okelah,,sampai sini je la kemerapuan gua.. Bosan sangat dah ni..
Category: 0 comments

0 comments:

Post a Comment